Treningi ujeżdżeniowe dla konia skoczka

opolanka   psychologiem przez przeszkody
06 października 2009 07:50
Wszyscy wiemy, że bez ujeżdżenia nie ma skoków.
Nadarza mi się okazja treningów raz w tygodniu ze szkoleniowcem ujeżdżenia. Poza tym mam normalnie 2 treningi skokowe. Czy uważacie, że się przyda? W ujeżdżeniu jestem laikiem, choć ta dyscyplina zawsze mi sie podobała. uważam, że na pewno nie zaszkodzi 😉
koń ma 16 lat, czy to nie za duze dla niego obciążenie - 2 treningi skokowe i jeden ujeżdżeniowy? Oczywiście zdaje sobie sprawe, ze ten trening nie bedzie na wysokim poziomie trudności (przynajmniej na poczatku), ale jednak treniong taki jest intensywny.
Proszę o rady 🙂
Ktoś   Dum pugnas, victor es...
06 października 2009 08:02
Rozsądnie prowadzony trening ujeżdżeniowy dla skoczka nie powinien dać negatywnych efektów...a giętki,kręcący na zadzie bez utraty impulsu skoczek to bardzo przyjemna sprawa  😎
opolanka   psychologiem przez przeszkody
06 października 2009 08:06
Wiem, mój niestety jest ciężki jak krążownik 😉
Chcialabym skorzystać, bo uważam, że mam braki. Mój koń z tego co mi wiadomo, wie więcej o ujezdżeniu ode mnie (na szczęście).



ElaPe   Radosne Galopy Sp. z o.o.
06 października 2009 08:11
czy to nie za duze dla niego obciążenie - 2 treningi skokowe i jeden ujeżdżeniowy

dla mnie to troche dziwnie sformulowane pytanie.

To co do tej pory robiłaś na jeździe jak nie skakałaś? Przecież wszystko to co się z koniem robi nie skacząc  to są właśnie ćwiczenia ujeżdżeniowe: przejścia, wolty, zatrzymania, ruszenia itd.
opolanka   psychologiem przez przeszkody
06 października 2009 08:15
Nie no oczywicie, że robie to wszystko.
Dla mnie trening ujeżdżeniowy to taki, w którym jest więcej elementow ujeżdżenia "z wyższej półki". I z pewnością jest intensywniejszy niż jazda po płaskim, ktorą robie na codzien.
Ktoś   Dum pugnas, victor es...
06 października 2009 08:18