Dopasowanie siodła

A ja mam takie pytanie- czy na zwykłych cienkich cottonach powinno się jeździć bez żelu/podkładki? Mam dobrze dopasowane siodło, ale zastanawiam się czy koniowi tak wygodnie?
caroline   siwek złotogrzywek :)
26 stycznia 2009 14:49
A ja mam takie pytanie- czy na zwykłych cienkich cottonach powinno się jeździć bez żelu/podkładki? Mam dobrze dopasowane siodło, ale zastanawiam się czy koniowi tak wygodnie?

jesli siodlo jest dopasowane, to mozna jezdzic i bez czapraka. przecież czaprak nie sluzy ochronie konia przed siodlem, a przeciwnie - ma chronic siodlo przed niszczacym je potem konia.

Hm, to po co żele? Chyba do amortyzacji, prawda? Bo te cienkie to raczej nie działają jak podkładka, tylko właśnie amortyzują. Nie znam się na tym, ale tak na chłopski rozum to koniowi wygodniej w grubym czapraku niż w cieniutkim  🙂
caroline   siwek złotogrzywek :)
26 stycznia 2009 15:08
i znowu wracamy do dyskusji czym jest "dopasowane siodlo"?  🙄

Nie znam się na tym, ale tak na chłopski rozum to koniowi wygodniej w grubym czapraku niż w cieniutkim  🙂

koniowi wygodniej w dopasowanym sprzecie a nie z grubym czaprakiem bo komus sie wydaje, ze jak ma podusie pod siodelkiem, to mu lepiej... zwlaszcza kiedy ktos, na chlopski rozum, pakuje koniowi pod siodlo gruby czparak, a siodlo nie jest na tyle szerokie, zeby taki manerw mial sens (vide: powtarzajaca sie dyskusja o tym, ze podkladki mattes nie sprawdzaja sie zbyt dobrze pod siodlami dopasowanymi, bo je "zwężają"😉.


a po co są żele (cienkie) - na to kazdy ma na to swoją teorie, ze amortyzacja, ze dopasowanie, ze gadzet, ze komus sie lepiej jezdzi, czyjs kon lepiej chodzi z zelem, etc.
mnie przekonują osoby piszace/mowiace, ze zakladaja zel, bo uzywaja jednego siodla na kilka koni - siodlo jest wzglednie dopasowane na kazdego z nich, a zel lekko poprawia to jak siodlo lezy na ich koniach i zakladany jest po prostu na wszelki wypadek.